Hos Moonwalk Agency kan vi hjælpe dig med at lave en markedsanalyse. En markedsanalyse kan hjælpe dig til at finde ud af, hvordan du bedst rammer markedet. Dette kan f.eks. være, at du prøver at komme ind på markedet i et andet land og dermed mangler viden om, hvordan du bedst rammer markedet i det land. Lad os hjælpe dig til at komme godt i gang på andre markeder. Få lavet en markedsanalyse hos os.

Få overblik over dit potentiale med en markedsanalyse

Når man går ind i et nyt land, er der en række ting, som man bør forholde sig til og undersøge nærmere. Ofte viser konkurrencesituationen eller markedet sig at være væsentlig anderledes, end man havde troet.

En simpel ting, som betalingsmetode viser sig ofte at være en betydelig hindring i det pågældende land. Nogle landes kunder foretrækker kreditkort, i andre lande foretrækkes faktura-betaling, og i helt andre lande Paypal eller Debit løsninger.

Ifølge Foreningen for Dansk Internet Handel (FDIH 2015) foretages mindst hvert tredje online køb på en udenlandsk webshop, og den tendens er stigende. Derfor er danske virksomheder nødt til at komme ud over Danmark og Nordens grænser for at erobre markedsandele online.

Hvilke markeder skal du gå ind på?

Når man udvælger de lande, man vil ekspandere til, gør man det ofte ud fra sit eget perspektiv:

  • hvilke produkter har VI, som kan passe til et bestemt land
  • de erfaringer vi har med enkelte kunder, må kunne bruges til resten af markedet
  • der findes ikke konkurrenter med samme produkt som vores

Måske ved man, at der ikke er andre virksomheder, der rigtigt konkurrerer med én om netop det produkt i landet. Men det er ikke ensbetydende med, at der ikke er konkurrence.

Kom hurtigt og nemmest i gang med en klar marketingplan

Danske virksomheder har et stort potentiale med internationalt online salg. Vi hjælper med markedsresearch og strategi, implementering, salg/marketing, kundeservice, selv ledelse og daglig drift for både små og store virksomheder, som har erfarne indenfor e-handel, og som ikke har.

Mange tror, det er en “Walk in the Park” at starte op i et nyt land, men det er det ikke. Vi har prøvet det før, og du øger chancen væsentligt ved at få lavet en markeds- og konkurrentanalyse af et eller flere lande, I påtænker at udvide i.

Vi hjælper dig med at lave en markedsanalyse og marketingplan, så du ved, hvilke konkurrenter der er – ikke kun i din branche, men også i marketingskanalerne som Google og andre. Vi laver en strategi for, hvordan du hurtigst får gang i salget.