Udfordringen med at lave en marketingplan er ofte at vælge og prioritere de mange aktiviteter. Vi kan hjælpe dig med at vurdere, hvad der er vigtigt og give dig forslag til, hvad der kan sættes i gang. Vi er erfarne e-købmænd, og vi vurderer ud fra den kendskabet til jeres forretning, som vi opnår, og vores erfaring, hvor det bedst kan betale sig at øge indsatsen (eller skære ned på den). Det kan være, at det mest oplagte for jer er at øge indsatsen på nyhedsbreve. Det kan være, at det snarere er SEO end Adwords, der kan betale sig.
Vi tager en analytisk eller lavpraktisk tilgang til det, som det passer til jeres forretning, temperament og kultur.
Få lavet en overskuelig online marketing plan
Den største og mest udbredte “fejl”, vi møder rundt omkring, er, at der ikke er sammenspil mellem de forskellige marketingkanaler. Det ville være bedst, at anvende de samme grafiske elementer og budskaber på tværs af hjemmeside-forside, nyhedsbreve, Facebook, Adwords mv.
De fleste virksomheder er ganske enkelt ikke gode nok til at planlægge sin marketingsindsats online. Det betyder, at det ofte bliver i sidste øjeblik at tingene laves. Derved kommer man ikke effektivt nok ud i alle kanaler eller eventuelt alle lande.
Når man kører en fragtfri-kampagne, er målet jo, at det skal drive så mange, nye såvel som gamle, kunder ind for at købe noget. Men typisk får man ikke tænkt denne kampagne ind i fx sin Adwords-brug, og derved går man glip af en væsentlig effekt for nærmest en ubetydelig ekstra-indsats.
Kampagneplanlægning
Vi har erfaring fra både små og store virksomheder med at planlægge marketing og kampagner på tværs af flere brands, på tværs af mange lande, og ikke mindst på tværs af afdelinger eller bureauer, der ikke er vant til at koordinere sammen.
Vi har en meget lavpraktisk tilgang til det og tilpasser planlægningsværktøjet til jer.
Det vigtige i en kampagneplanlægning er at alle involverede parter, i så god tid som mulig ved, hvad der skal ske og derfor, hvad der skal laves. Kampagneplan skal derfor altid starte med et overblik:
- Sæsonstrukturen – hvornår er det højsæson(er), hvornår lanceres evt. kollektioner eller lignende, hvornår er det udsalgstid, hvornår er det absolut lavsæson osv.
- Mødestrukturen – hvornår skal de enkelte ting, f.eks. kampagner eller sæsonstruktur, besluttes. Hvornår skal, hvem mødes og godkende hvad.
- Marketingsmixet – de enkelte marketingkanaler virksomheder bruger
- Feriestrukturen – hvilke feriedage, helligdage, højtider, specialdage (fx Valentins dag, Mors dag osv) er der i de forskellige lande man opererer i.
Afhængig af hvor langt ned i detaljerne aktiviteterne skal planlægges, kan vi vælge at planlægge hver uges nyhedsbreve, hjemmeside indhold, SEM budget mv. Vi bruger derefter vores løbende kampagneopfølgningsmøder til at godkende planerne, så alle er klædt på til, hvilke aktiviteter der kører i hvilke kanaler og hvornår.
Det er ikke raketvidenskab. Vi gør det simpelt at arbejde med!
Skriv en kommentar
Want to join the discussion?Feel free to contribute!